CALL FOR APPLICATIONS 2020-2021 SPRING TERM ERASMUS+ STUDENT MOBILITY FOR STUDIES AT ISTANBUL TECHNICAL UNIVERSITY, ISTANBUL

CALL FOR APPLICATIONS

2020-2021 SPRING TERM ERASMUS+ STUDENT MOBILITY FOR STUDIES

AT ISTANBUL TECHNICAL UNIVERSITY, ISTANBUL

This document contains detailed information about the application procedure for students wishing to take part in student mobility for studies in Academic Year 2020-2021 Spring semester. Students may submit their applications according to the agreement with their relevant Departments:

·        Garment textile engineering (TH)

APPLICATION REQUIREMENTS

1.     All full-time Second year Garment textile engineering (TH) students at ESITH are eligible to apply for Erasmus + student mobility.

2.     Graduate students are required to have a minimum GPA of 2.50 out of 4.00. 13.50/20 according to ESITH scoring system.

3.     All applicant students must have minimum B2 level of English Language Ability. English test to be taken at ESITH after application period is over.

Erasmus+ score calculation

The Erasmus + scoring system is as follows: 50% percent GPA + 50% English Proficiency score. Total score/20 according to ESITH scoring system.

Candidates are then ranked according to these scores. The first ranking candidates is the winner of the Erasmus+ mobility. The second one in the ranking remains in the waiting list in case the first candidate withdraws.

REQUIRED APPLICATION DOCUMENTS

1.     Erasmus Application Form (Please Send an email to Erasmusplus@esith.ac.ma to receive the Erasmus application form)

2.     Transcript of records

NB: Documents need to be send to Erasmusplus@esith.ac.ma no later than the 30th of December at 12PM. Email Object: ITU Erasmus+ application 2020-2021. No paper documents will be accepted.

ERASMUS+ GRANTS for 2018-2019 Call

Number of scholarships: 2

Travel Fund per student: 530 €

Monthly Allowance per student: 800 €

Mobility period per student: 4,5 months

Important dates:

Deadline for submission: 30th December 2020.

English test: to be announced later to the applicants via email.